IndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Blabbering [Privé met Firah Lanew]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Skye Findlay

Aantal berichten: 51
Registratiedatum: 10-01-10
Leeftijd: 18

Schoolfiche
Land: Schotland
Relatie: /

BerichtOnderwerp: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   za jan 30, 2010 12:35 am

« Godverdomme! » mompelde ik onthutst.

Het was al de vijftiende keer dat ik had geprobeerd dat domme etiket van m’n schrift te halen, maar iedere keer bleef er een irritant klein stukje wit pruts over. Hoe ik het ook draaide of keerde, het wou er maar niet afkomen. Eén of andere idioot had een flamingosticker op m’n agenda geplakt. “Voor jou,” had ze geglimlacht. Voor mij. Fijn. En nu mag ik het eraf krabben, halve gare!
    Het waren zo’n kleine ergernissen die het ergste uit me naar boven halen. Ik had echt zin gehad om op haar twaalfjarige muil te slaan – maar dat was natuurlijk tegen de regels geweest. En hoe raar mijn opvoeding met alleen maar mannen in huis ook mag geweest zijn, regels waren regels. Nu ja… tenzij het natuurlijk geen flamingosticker was geweest. Moest het Dora the Explorer zijn, dan had ze waarschijnlijk toch van m’n vuist geproefd.

Met draaiende ogen gooide ik de agenda op m’n bed. Het viel ergens dicht bij m’n kussen open, wat waarschijnlijk leidde tot gekreukte pagina’s. Ach ja.
    Ik draaide zoals gewoonlijk – als ik me verveelde – wat rondjes op m’n bureaustoel en kreeg spontaan een rondleiding door m’n kamer. Saai, leeg en veel te ruim. De muur waar de deur naar de gang zich in bevond had ik bij m’n aankomst in het zwart geverfd, waardoor ik minder snel wakker werd door het licht dat weerkaatste langs mijn gigagrote raam er recht tegenover. Met een glimlach prees ik m’n genialiteit. Mijn kamer had zicht op de campus, waardoor ik – door de takken van de boom die niet alleen mijn zicht versperde, maar ook die van m’n naaste buren – tijdens het ‘studeren’, me bijna verplicht voelde te kijken naar al de irritante mensen en koppeltjes die daar rondhuppelden.
    Verder was mijn kamer gevuld met een twee meter lange boekenkast (momenteel nog leeg) die tegen de rechterwand van m’n kamer was geplaatst en natuurlijk m’n bureau. Strak tegen het raam. (Het raam reikte, by the way, van de grond tot aan het plafond. HAH! Geweldig.) In de linkerwand waren twee deurtjes die me lieten vermoeden dat mijn linkerbuur er forse kamerreductie had moeten ondergaan. Een ingebouwde kleerkast en bescheiden badkamer met wastafel, douche, bad en toilet. Geen spiegel.
    Nog niet. Geen sprake van dat ik gebruik maakte van de openbare douches! Die werden schoongemaakt door onderbetaald personeel, en we weten allemaal hoe serieus zij hun werk nemen. Juist; haar hier, haar daar, haar everywhere! Kon dan niemand zijn rommel opruimen of tenminste het gootje leegmaken (Ew…)?

Het draaien hield op toen ik lichtjes lawaai hoorde aan m’n rechterkant. Ik probeerde het te negeren en verder te gaan met m’n huiswerk – ouh, wat ben ik toch een goede leerling – maar het potloodbijten hielp niet echt. Besluit; dumpen die boel. Ik zou wetenschappen toch nooit echt snappen. Met een snelle beweging verfrommelde ik mijn notities en mikte het in de richting van de vuilnisbak. GOAL!

Ja. Anyway.

Toen pas viel m’n frank (of euro). Hoe kon er in hemelsnaam muziek (of iets anders, maar het klonk wel heel zangerig) uit de kamer hiernaast komen? Hij stond leeg! Ik staarde nog even naar mijn kamer, mijn bureau fixerend en stond toen besluitvast op. No way. Ik ga hier niet blijven rondhangen en m’n leven als een saaie mus doorbrengen. Tijd om kennis te maken met de debiel dat hiernaast haar muziek te luid heeft staan.

Met grote passen streed ik naar de gang. Pas voor haar deur bleef ik staan. Op haar deur stond wel een heel rare naam gekribbeld. Firah Lanew. Djeezes. Wie noemt er zijn kind nu zo?

Grijnzend bonsde ik op de deur. Ik kon nog net m’n lach onderdrukken…

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://m-academy.catchforum.net
Firah Lanew

Aantal berichten: 12
Registratiedatum: 24-01-10
Leeftijd: 19

Schoolfiche
Leeftijd: 17
Land: Canada
Relatie: -

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   za jan 30, 2010 1:19 pm

Ik wandelde binnen in mijn pas gerenoveerde kamer. Wat was ze mooi! Ik dumpte snel mijn sportzak waar mijn spullen in zaten (de rest kwam later in dozen) in de kleine inkomhal - die in gebroken wit geschilderd was, en een sober schoenenrekje en kapstok bevatte. Er hing ook een relatief kleine spiegel links van me, zodat ik mijn uitzicht nog eens kon nakijken voor ik wegging (een must-have voor elke vrouw, toch?).
Ik wandelde door tot ik in het midden van de enorme suite stond. Links van me bevond zich het slaapgedeelte; een enorm bed, mooi opgemaakt met donkergrijs en witte lakens - dezelfde kleuren als mijn muren: allemaal gebroken wit en één donkergrijze.
Links van het bed was de deur naar mijn nieuwe badkamer, die relatief klein was, maar O zo mooi. Er was een grote walk-in shower geïnstalleerd - waar zelfs twee personen in konden - en het wasbakje was in de muur gebouwd. De perfecte plek om te ontspannen met een warme douche na een lange en vermoeiende dag. (Zie spoiler voor een afbeelding van de badkamer)
Wanneer ik verderliep door de badkamer, kwam ik in de kleine logeerkamer ernaast. Ik heb geen idee waarom ik dat had gewild, maar ja, je weet nooit waarvoor 'ie ooit van pas zou komen. Het was gewoon een klein kamertje met een bed en een bureeltje.
Daar had ik wel genoeg gezien, dus ik ging terug naar de woonruimte; die één groot raam had dat over de hele muur liep; ik had een enorm uitzicht.
Ik wandelde naar het food & drinks-gedeelte van mijn suite - waarvoor ik enkele trapjes op moest want het lag hoger dan de rest van de kamer - en vond een supermooie bar en even verder enkele kookplaten. Ik had ook een enorme frigo en een kleine microgolfoven die in de muur gebouwd zat. Ook had ik enorm stoere barkrukken, waar ik meteen even op ging zitten. Ik voelde me geweldig.

Snel liep ik naar mijn zak die in de gang lag, en plofte die op een donkergrijze zetel die in het midden van de kamer stond - en die uitkeek op een enorme flatscreen-TV.
Snel doorzocht ik mijn spullen tot ik mijn iPod en mijn dockingstation had gevonden, sloot hem aan in een stopcontact en zette mijn muziek net iets te luid.

Al dansend liep ik naar de bar, en zocht een Diet Coke - die ik snel had gevonden in mijn grote ijskast, die blijkbaar al voor mij gevuld was geweest.
Met een drankje in mijn hand en half dansend, ging ik voor de grote spiegel staan die net naast de doorgang naar het halletje hing, om mijn haar na te kijken. Door het inpakken en verhuizen van mijn spullen (die een man juist was komen in de gang zetten samen met een "Veel plezier nog met je nieuwe kamer!") waren er net iets te veel slierten uit mijn staart losgekomen en leek ik een beetje op een bosaap of zo. Oké nee, ik leek nooit op een bosaap, maar toch. Snel herdeed ik mijn staart, en net wanneer ik mijn lege blikje Cola wou gaan weggooien, klopte er iets (oeps, iemand) op mijn deur.
Geen van mijn vrienden konden hier nu zijn - tenzij Tanya weer aan het spijbelen was - want zij hadden allemaal les deze namiddag.
Terwijl ik snel een vuilbak zocht (ah, gevonden!) om mijn blikje in te gooien, probeerde ik uit te vissen wie er mij nu iets moest komen vragen.

Ik wandelde naar de deur, en zette onderweg een paar dozen weg zodat de bezoeker er niet zou over moeten klimmen als hij of zij zou willen binnenkomen.

Ik deed mijn deur open, en stootte meteen op een grijns. Wat nou? Ik zag niet meteen wat er te grijnzen viel.
In de gang stond een blond meisje te grijnzen. Ze was veel kleiner dan ik, want ik moest naar beneden kijken. Haar blonde lokken lagen zowat hier en daar goed en hier en daar niet zo goed. Al bij al was het een schattig figuurtje, alleen de grijns viel me tegen. Ik snapte hem niet.

"Ehm, goeienamiddag. Kan ik je helpen, of zo?"

Vroeg ik een beetje in de war. Ik besefte opeens dat ik één wenkbrouw omhoog had getrokken - en dat die nog altijd naar omhoog was. Misschien niet de vriendelijkste blik. Snel herstelde ik mijn blik, en wachtte een antwoord af. Hopelijk kwam ze niets lenen, want dan zou ze zelf door alle dozen mogen gaan tot ze het gevonden had.
Ik had het meisje al wel gezien in lessen, maar ze sprak nooit tegen me en ik sprak ook nooit tegen haar. Ze leek zich een beetje afgezonderd te houden, en ik had geen nood aan haar gezelschap. Ik wist zelfs haar naam niet.
Raar hé, hoe je mensen al zo vaak gezien kon hebben, maar ze toch van geen kanten kent?

Spoiler:

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Skye Findlay

Schoolfiche

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   za jan 30, 2010 7:05 pm

Nooit verwacht dat iemand die zo beleefd klonk, er zo bitchy uit kon zien. Ze straalde gewoon 'k*tkarakter' uit. Zo ééntje dat zich beter waant dan de rest. Wat natuurlijk niet kon – maar dat zou je alleen begrijpen als je mij kende. Hah!

Ze gunde me geen blik, of dat vermoedde ik tenminste toen ik haar uitdrukking zag. Op het randje van arrogant, maar meer verveeld. Precies hoe ik me enkele minuten geleden had gevoeld. Haar gestalte was – vergeleken met mezelf – redelijk gigantisch. Mijn doorsnee lengte was niet te vergelijken met de hare, maar dat was niet wat me het meest stoorde. Wat me het meest stoorde, was het feit dat ik haar nog nooit van m’n leven gezien had. Als iemand die meestal haar omgeving observeerde, kende ik de meeste mensen van de school. Van zien, van horen of persoonlijk. Maar deze hier; nee, ze was me niet opgevallen. Iets dat me eerlijk gezegd verbaasde, sinds ze eruitzag alsof ze niet naast zich zou laten kijken.

Uhm… de muz–begon ik.

Pas dan kon ik mezelf permitteren langs haar heen te kijken.

Holy shit!vloekte ik bij het zien van het paleis waar deze prinses in woonde.Dat is toch geen kamer meer!

Oh boy, had ik gelijk of had ik gelijk? Het leek meer een penthouse! Ik kon bij verre niet alles onderscheiden of zien, maar schijn bedroog vast niet deze keer. Deze ‘kamer’ was vijftien keer de grootte van de mijne. Maar waarom had je in hemelsnaam zoiets nodig, als de school alles bood wat nodig was? Vast zo’n rijk prinsesje.

Bij het zien van al die luxe, wist ik al lang niet meer waarvoor ik gekomen was. Een feit dat me meer dan gewoonlijk ergerde. (Al hoopte ik dat dat niet te zien was aan m’n gezichtsuitdrukking).

Terug naar boven Go down
Firah Lanew

Schoolfiche

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   za jan 30, 2010 8:09 pm

Het meisje keek alles behalve blij, en alles behalve vriendelijk. Ze leek eerder... geërgerd. Hoe kon ik nu al iemand ergeren? Ik woonde hier nog maar 15 minuten! Kon toch niet.
Nou ja, als het wel zo was, zou ik me er wel weer kunnen uitpraten - zoals gewoonlijk.

Ze bleef me even aanstaren, en besloot blijkbaar na een tijdje toch nog iets te zeggen.

Uhm… de muz–

In het midden van haar zin stopte ze om de één of andere reden met praten. Ik moest me echter niet lang afvragen waarom, want ik zag haar blink afdwalen naar de ruimte achter me. Pretty impressive, huh?

Waar was ze eigenlijk over begonnen? "Muz-". Dat moest de muziek zijn. Ik snapte echter niet echt hoe zij last kon hebben van mijn muziek, ze had duidelijk geen les (anders zou ze niet op haar kamer zitten), en waarschijnlijk ook geen examen (anders zou ze niet stoppen met studeren en tijd verliezen door bij mij te komen zagen). Nou ja, het zou wel duidelijker worden, zeker?

Ik zag haar uitdrukking zo omslagen van arrogantie naar verbazing.

Holy shit!” flapte ze eruit, alvorens verder te gaan; “Dat is toch geen kamer meer!

Wel, alles relatief en dit is een zeer subjectief onderwerp, maar JAWEL lieve schat, dit is wel degelijk een kamer.

"Nee, dit noemen ze een suite. Je mag komen kijken als je wilt, al vertrouw ik je niet echt. Je kijkt niet bepaald vriendelijk en ik hou niet van vreemden in mijn thuis." zei ik sarcastisch.

Misschien had ik een beetje subtieler kunnen zijn. Maar zo ben ik nu eenmaal niet.
Eerlijk gezegd kon het me weinig tot niets schelen of ze vond dat ik gemeen klonk. Of dat ze iets anders van me vond.
Ik had al vrienden genoeg, en zocht er dus geen nieuwe (wat niet wil zeggen dat ik helemaal geen vrienden meer wil - ik ga gewoon niet slijmen bij iedereen in de hoop dat ze me leuk zouden vinden).

Ik was benieuwd naar wat ze zou zeggen. Ze leek een zuurpruim, dus dit zou nog grappig kunnen worden.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Skye Findlay

Schoolfiche

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   za jan 30, 2010 10:04 pm

Nee, dit noemen ze een suite.Oh werkelijk?Je mag komen kijken als je wilt, al vertrouw ik je niet echt.Duh. Ik zie er echt uit alsof ik zo een mes in je hart ga planten.Je kijkt niet bepaald vriendelijk,Hmm… okay, ze heeft een punt.en ik hou niet van vreemden in mijn thuis.Pffffuh! Haar thuis? Sinds wanneer heeft zij deze school gebouwd?

Maar ik zou het me natuurlijk niet twee keer laten zeggen. Mijn nieuwsgierigheid was groter dan mijn vijandigheid.

Ik liep express overdreven vrolijk langs haar.

Dankjewel,glimlachte ik (fake).

Hoewel dit wicht waarschijnlijk heel vervelend was tegen anderen, kon ik haar sarcasme appreciëren op één of andere manier.

Zonder rekening te houden met de eigenaar van de kamer, hobbelde ik uitgelaten de uitgebreide kamer door. Ik trok m’n wenkbrauwen voor niets op, keek niet jaloers naar haar dure spullen en mijn mond viel ook niet open van verbazing. Het was gewoon luxueus. Net als in de films. Al gezien, al gehoord. Niet interessant.
    Ik stak mijn hoofd langs de badkamerdeur (veel groter dan de mijne), noteerde dat er een minikamer was (whatever for?) en liep een paar trapjes op en af.

Ergens in het midden van haar kamer/suite/huis/appartement bleef ik staan. Nu ja… ik was bijna uitgegleden over één of ander voorwerp, dus je zou kunnen zeggen dat ik ‘stabiel bleef staan’. Geïrriteerd keek ik naar beneden. Een dom wit, verfrommeld papiertje was de reden geweest van mijn slippen. Vloekend raapte ik het op. Met mijn ogen tot spleetjes gedrukt probeerde ik te onderscheiden wat er op geschreven stond, maar mijn interesse was al snel weg, dus kieperde ik het papiertje in de dichtstbijzijnde vuilnisbak.

Saai.

So…mompelde ik.Nieuw?

Terug naar boven Go down
Firah Lanew

Schoolfiche

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   di feb 02, 2010 9:13 pm

Heel veel interessants was er niet aan haar antwoord, noch aan haar (niet helemaal onverwachte) actie.
Ze huppelde een beetje overdreven vrolijk de kamer binnen en 'zong' een dankjewel alvorens mij voorbij te steken.

Ik stond aan de inkom tegen de muur te leunen, terwijl ik haar door mijn woonst zag trippelen en alles bekijken. Ik hoorde ze in de badkamer gaan kijken, en niet veel later was ze daar al terug - uitgeschoven op een papiertje (dat ze meteen in de vuilbak gooide...), en nog mooi haar evenwicht hersteld. Tja, we waren niet voor niets E-leerlinges.

Wacht!
Een papiertje? Waar had ik de cheque die ik van mijn ouders had gekregen en aan de aannemer moest geven gelaten?
Juist. Ik wist het niet meer.
Ik liep naar de vuilbak, terwijl het blondje iets zei.

So… nieuw?

Ik antwoordde gewoon even niet, het papiertje dat nu in de vuilbak lag was veel belangrijker.

Ik hoefde niet lang te zoeken in het bakje - want het enige wat erin lag was - inderdaad! - de cheque. Dé cheque met een bedrag te groot om hier zomaar te vermelden lag gewoonweg in de vuilbak!

"Goed gezien. En misschien wil je mij de volgende keer raadplegen alvorens je mijn shit in de vuilbak gooit, ja?" zei ik gepikeerd.

Van mij mocht ze nu meteen weggaan. Ik was bijna mijn hele slaapruimte verloren dankzij dit... - deze persoon.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Skye Findlay

Schoolfiche

BerichtOnderwerp: Re: Blabbering [Privé met Firah Lanew]   di feb 02, 2010 9:33 pm

"Goed gezien. En misschien wil je mij de volgende keer raadplegen alvorens je mijn shit in de vuilbak gooit, ja?" kwam er geïrriteerd uit.

Daar zei ze het al. Shit. Als het shit was, mocht het toch rechtstreeks de vuilnisbak in? (Of de WC...) Toch moest ik even instemmen met wat ze had gezegd. Ik zou het waarschijnlijk ook niet appreciëren moest iemand in mijn kamer rommelen.

"Best," zei ik futloos.

Ik had nog steeds geen idee waarom dat briefje zo belangrijk was geweest voor haar. Niet dat het mij veel kon schelen. Vast één of ander liefdesbriefje van een eersteklasser die haar 600 000 kusjes stuurde of zo. Ik draaide m'n ogen bij de gedachte.

Morgenochtend stond er drie uur training op het programma. Onze E-class moest om 6 uur stipt in de trainingszaal klaarstaan - in onze fighting gear - waar we de eer kregen onze strijdlustige leerkracht Miss Martínez nog eens aan het werk te zien. Ik kon niet zeggen dat het iets was waar ik naar uitkeek, maar omdat ik toch zo'n vroege vogel was (Ja, thuis was ik Lady Breakfast - en Dinner) kon ik evengoed wat vroeger komen. Miss Martínez kwam toch altijd pas op het stipte uur. En ik kon nog wel eens wat oefening gebruiken. Vorige lessen waren afgeschaft geweest door 'omstandigheden'. Sir Radu (de luie idioot) had haar vervangen, maar hij had meer gymnastiekoefeningen gegeven dan Fysieke Arbeid. Het werd tijd voor een
    echte les.

Ik was van plan haar kamer uit te lopen - er viel toch niks interessants meer te doen - toen ik een (nog) opgevouwen fighting gear in haar kamer zag liggen. Verbaasd staarde ik naar het nog niet uitgepakte pakketje.

"Ook een E-classer," nam ik aan, "dan zie ik je dus morgenochtend?"

Terug naar boven Go down

Blabbering [Privé met Firah Lanew]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Similar topics

-
» Territorium en gebieden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
M-Academy :: Please welcome our M-Academy! :: « This is where we live :: Meisjesverblijven :: Kamers :: Kamer van Firah Lanew-